Elég nehéz minden ilyen árnyékos esetre hasznos receptet kreálni. A festegetést nehéz megúszni.
Én valahogy úgy csinálnám, hogy eloször a vízen lévo árnyékra koncentrálnék, mert az homogénebb.
pl. kijelölnék egy apró kockát a vízi árnyékból aztán Select/Similar és kapok egy randa cakkos szélu kijelölést, de nagyjából a vízen lévo árnyéknak megfelelot és sajna a kép egyéb hasonló részeit is.
Ezeket úgy tüntetném el, hogy a Lasszó kijelölovel (L), a kijelölés módját Intersectre állítva nagyvonalakban körbekeríteném a vízi árnyékot és így a többi kijelölés eltunik.
Ezután átkapcsolnék Quick maskba és egy 5-6 méretu kemény szélu radírral az apróbb belógásokat kiradíroznám. Kisebb részek, amik pedig nem tartoznak a vízi árnyhoz, ugyanilyen ecsettel festhetok át.
Aztán Q Maskban maradva az egészre ráküldenék egy Gaussian Blurt, úgy 3,5 pixelnyi rádiusszal, hogy finomodjanak az élek. Így az árnyék ki is van nagyjából jelölve.
Visszaváltás a Q Maskból és a kijelölés megjelenik. A körvonal csak zavar, ezért CTRL+H-val eltüntetném.
Most jönne a lényeg. Nem szeretek sok színcsatornát, elég a Lab Color 2 csatornája, tehát Image/Mode/Lab Color
A meglévo 1 darab rétegünkre egy Adjustment Layert gyártsunk mégpedig Levels félét.
Itt a Lighness csatorna középtónusait kb 1,28 ra állítanám, és mivel az árnyék más színu mint a víz az A színcsatornát leheletnyit 1,02-re, a B csatornát pedig kb. 1,10-re.
Most ugyanitt maradunk, választunk egy 20-30-as ecsetet, aminek lágy átmenetes a széle, az opacity-ét 15%-ra állítjuk és nagyon finoman belehúzhatunk pár vonást a kijelölés széleinél, hogy szebb legyen az átmenet. Mindez olyan 300%os nagyításnál könyebb és jobban látható. Ez itt már mondjuk egyéni ízlés kérdése. Kinek mennyire szúrja a szemét.
Aztán egyesíteném a rétegeket (Flatten Image) és a vízen el is tunt az árny.
Bal oldalt a járdaszegély az más tészta, tehát azt külön csinálnám.
Átváltanék Quick Maskba, aztán egy 15-ös keméyn szélu ecsettel átfesteném az árnyékos szegélyrészt. A festés ne lógjon túl az árnyas részen, inkább belül maradjon a széleken lévo átmenetén, késobb javítható !
Ha ez megvan, kaphat ez is egy Gaussian Blurt, akár ez is mehet 3,5 pixel rádiusszal.
Kilépnék a Q Maskból, jobb klikk a képen és Select Inverse, aztán CTRL+H, hogy ne látszódjon a zavaró körvonal.
Nyugodtan lehet az ezt a részt 300%-os nagyításnál csinálni. Nem nagy területrol van szó, jobban látjuk a végeredményt.
Most jön megint az Adjustment Layer/Levels.
Itt a Lighness csatornán nem a elsosorban a középtónust állítottam, hanem a csúcsfényeket, mert a túlzottan megemelt középtónus elveszi a kontrasztot a kofelület apró részleteirol. Szóval a 180-ra húzzuk a highlights-ot. Vagy ahová szeretnénk.
A színcsatornákon is állítani kell, mert az árnyék miatt nagyon hídegek itt a színek. Az A, és B csatorna középtónusát 1,10-re húznám egyöntetuen.
Kész is lenne, már csak a szél tisztázása van hátra itt is.
Radír, 5-ös méret, lágy szélu, opacity 15% és a csúnya átmeneteken suru kattintgatás, festegetés, amíg szép nem lesz.
Ennyi az egész. Olvasva borzasztó, csinálva olyan 10 perc az életünkbol. Az elonye, hogy a kép eredeti részletei maradnak meg.
Példa
/Badmotorfinger/